ТҮЛЕКТЕРГЕ ПСИХОЛОГТЫҢ ҰСЫНЫСТАРЫ:
Емтиханға дайындық
Сабақ жоспарын жасаңыз. Дайындықтың әр күніне жоспар құра отырып, бүгін не зерттелетінін нақты анықтау керек. Жалпы емес:" мен аздап жұмыс істеймін", бірақ қандай бөлімдер мен тақырыптар.
Ең қиын, ең нашар білетін бөлімнен бастаңыз.
Сабақтар мен демалыстарды ауыстырыңыз, айталық, 40 минут сабақ, содан кейін 10 минут - үзіліс.
Бүкіл оқулықты жатқа оқып, есте сақтауға тырысудың қажеті жоқ.
Жоспарларды, схемаларды және жақсырақ қағазға құрастыру арқылы материалды құрылымдау пайдалы. Жоспарлар пайдалы, өйткені оларды материалды қысқаша қайталауда қолдану оңай. ·
Осы тақырып бойынша мүмкіндігінше әр түрлі жарияланған тесттерді орындаңыз. Бұл жаттығулар сені тест тапсырмаларының конструкцияларымен таныстырады. ·
Емтиханға дайындалу кезінде сіз тапсырманы жеңе алмайтыныңыз туралы ешқашан ойламаңыз, керісінше, өзіңізге Жеңіс бейнесін ақылмен салыңыз.
Емтихан алдында барлық жауап жоспарларын қайталау үшін бір күн қалдырыңыз, ең қиын сұрақтарға тағы бір рет тоқтаңыз.
АТА-АНАЛАРҒА ПСИХОЛОГТЫҢ ҰСЫНЫСТАРЫ
"БАЛАЛАРДЫҢ ҰБТ-ҒА ДАЙЫНДАЛУЫНА ҚАЛАЙ КӨМЕКТЕСУГЕ БОЛАДЫ"
Баланың емтиханнан алатын ұпай саны туралы алаңдамаңыз және емтиханнан кейін баланы сынамаңыз. Балаға ұпай саны оның мүмкіндіктерінің керемет өлшемі емес деген оймен шабыттандырыңыз.
Емтихан қарсаңында баланың мазасыздығын арттырмаңыз-бұл тестілеу нәтижесіне теріс әсер етуі мүмкін.
Балаларды жігерлендіріңіз, оларды жақсы істегендері үшін мадақтаңыз.
Олардың өзіне деген сенімділігін арттырыңыз, өйткені бала сәтсіздіктен қаншалықты қорқатын болса, қателіктер жіберу ықтималдығы соғұрлым жоғары болады.
Баланың әл-ауқатын бақылаңыз, сізден басқа ешкім уақытында байқай алмайды және шамадан тыс жұмыс істеуге байланысты баланың жағдайының нашарлауына жол бермейді.
Баланы дайындау режимін бақылаңыз, шамадан тыс жүктемелерге жол бермеңіз, оған міндетті түрде сабақтарды демалыспен ауыстыру керек екенін түсіндіріңіз.
Үйде жаттығуға ыңғайлы орын беріңіз, үйде ешкім араласпайтынына көз жеткізіңіз.- Баланың тамақтануына назар аударыңыз. Балық, сүзбе, жаңғақтар, кептірілген өрік және т.б. сияқты өнімдер миды ынталандырады.
Емтихан қарсаңында баланың жақсы демалуын қамтамасыз етіңіз, ол демалып, дұрыс ұйықтауы керек.
Есіңізде болсын: ең бастысы-баланың шиеленісі мен мазасыздығын азайту және сабаққа қолайлы жағдай жасау.
Егер сіздің балаңыз гиперактивті болса
Нақты не істеу керек?
· Бұл балаларда теріс ынталандыруларға сезімталдықтың өте жоғары шегі бар, сондықтан "Жоқ", "болмайды", "қол тигізбеңіз", "тыйым саламын" сөздері олар үшін бос дыбысты шығарады.
* Тыйым салу жүйесі міндетті түрде балама ұсыныстармен бірге жүруі керек. Егер бала кітапты жырта бастаса, онда сіз оны тоқтатып, орнына қажет емес қағаз парағын беруіңіз керек: "оны жыртып көріңіз, ал тоқтаған кезде барлық сынықтарды сөмкеге салыңыз..."
* Олар сөгіс пен жазаға бейім емес, бірақ мақтау мен мақұлдауға өте белсенді жауап береді. Балаларыңыздан тек жақсылық күтіңіз, олардың жетістіктеріне қуаныңыз.
* Жалпы физикалық жазадан бас тарту керек.
* Баламен физикалық байланыс өте маңызды. Қиын жағдайда оны құшақтаңыз, өзіңізге басыңыз, тыныштандырыңыз.
* Отбасындағы жалпы психологиялық климатты бақылау қажет. Баланы ересектер арасындағы ықтимал қақтығыстардан қорғауға тырысыңыз: егер қандай да бір жанжал туындаса да, бала оны көрмеуі керек, тіпті оның мүшесі болуы керек.
* Бүкіл өмірді ұйымдастыру балаға тыныштандыратын әсер етуі керек. Мұны істеу үшін онымен бірге күнделікті жоспар құрыңыз, содан кейін икемділік пен табандылық танытыңыз.
* Нәтижелер жетілдірілмеген болса да, оның күш-жігерін жиі атап өтіп, мадақтаңыз.
* Гиперактивті бала көптеген адамдарға шыдамайды. Сондықтан оған бір серіктеспен ойнау, үлкен дүкендерге, базарларға, кафелерге жиі бармау пайдалы. Мұның бәрі нәзік жүйке жүйесін қатты қоздырады.
* Таза ауада ұзақ серуендеу, жаттығу, жүгіру өте пайдалы. Олар артық энергияны жоғалтуға мүмкіндік береді.
Егер сіздің балаңызда қорқыныш болса
Дұрыс мінез-құлық:
* Сіз "қатаюмен" айналыспауыңыз керек, яғни.егер бала қараңғыдан қорқып, жалғыз ұйықтаса, оны "үйреніп алу үшін"бөлмеге жаппаңыз. Сіз баланы одан сайын қорқытасыз. Мұндай "қатаюдың" салдары қайғылы: невроз, кекіру, дамудың ауытқуы. Егер сіз әлі де осы әдісті қолданғыңыз келсе, өзіңізді баланың орнына қойыңыз. Егер сіз тышқандардан қорқатын болсаңыз, қолыңызды аквариумға немесе торға салыңыз, көп мөлшерде. Сізде қорқыныш бар ма? Өкінішке орай, барлық ата-аналар баланың психикасының қаншалықты нәзік екенін түсінбейді. Ешқашан балаға айқайламаңыз. Кез-келген нәрсені тыныш түсіндіруге болады.
* Балалардың қорқыныштарына қыңырлық сияқты қарамаңыз, баланы "қорқақтық"үшін қорлау және жазалау мүмкін емес. Өйткені, қорқыныш-адамның қауіпті эмоциясы.
* Балаға оны жақсы түсінетіндігіңізді айту маңызды. Баланың өзі үшін қорқыныштың мағынасын төмендетпеңіз, оның шағымдарын елемеңіз.
* Баланы үнемі қауіпсіз екендігіне сендіріңіз, әсіресе сіз, ата-ана, оның жанында болған кезде. Бала сізге сеніп, сенуі керек.
* Балаңызбен оның қорқынышын талқылаңыз. Ата-аналардың басты міндеті-баланы не мазалайтынын және қорқыныштың себебі неде екенін түсіну. Бала өз қорқынышын қалай жеңуге болатынын білуі керек, бірақ бұл сіздің ата-анаңыздың көмегінсіз болмайды.
* Баланы алаңдатуға тырысыңыз. Егер бала дүрбелеңге ұшыраса, оны ойынмен қабылдаңыз, бір нәрсені бақылаңыз (мысалы, терезеден қараңыз). Баламен көбірек сөйлесіңіз!
* Баланы қолдаңыз, бірақ бұл туралы ойламаңыз. Мысалы, егер бала оттан қорқатын болса, оның қатысуымен газ плитасын қосуға болмайды, мұндай нәзіктік баланы тыныштандырады, бірақ оны қорқыныштан құтқармайды.